تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

  • ۰
  • ۰

صحبت از بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو مبحثی است که در دنیای دیجیتال امروزی همواره با آن روبرو هستیم. در مقاله‌های گذشته به تعریف سئو، دلایل نیاز به سئو برای داشتن یک کسب و کار موفق و متخصصین سئو پرداختیم. در این مطلب از وب‌سایت ابوالفضل دانش به نحوه‌ی محاسبه‌ی هزینه‌ی سئو خواهیم پرداخت.

سئو (SEO) در حقیقت به هر اقدامی گفته می‌شود که توسط افراد برای بالا بردن رتبه‌ی وب‌سایت در موتورهای جستجوگر انجام بپذیرد. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید که سئو چیست می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید. همانطور که می‌دانید مهم‌ترین و البته کم هزینه ترین روش افزایش بازدید از وب‌سایت کسب جایگاه قابل قبول در موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل، اکثر ترافیک وب را فراهم می‌آورند. بنابراین چنانچه وب‌سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم آورد بیشتر مورد بازدید کاربران قرار گرفته و نهایتاً موفق به کسب رتبه‌ی بالاتری خواهد شد.

 

مطلب دیگری که در این بخش حائز اهمیت محسوب می‌شود، کلماتی هستند که کاربر در مورد موضوعی خاص آن‌ها را وارد کرده و جستجو می‌کند. به این کلمات در انگلیسی Search Term و یا Query گفته می‌شود. این کلمات ارزش خارق العاده ای دارند. تجربیات نشان داده است که ترافیک موتورهای جستجو می‌تواند باعث موفقیت چشم‌گیر یک سازمان شود. ترافیک هدفمند به یک وب‌سایت با خود عمومیت و درآمد فراوان به همراه دارد. سرمایه گذاری بر سئو، میزان منفعتی استثنائی در مقایسه با دیگر انواع بازاریابی و تبلیغات خواهد داشت.

نحوه‌ی محاسبه‌ی هزینه‌ی سئو

به راستی سئو چقدر هزینه بردار است؟ باید گفت سئو به راحتی ارسال یک ایمیل برای صدها نفر نیست. از بسیاری جهات، حتی می‌توان گفت هزینه‌ها در سئو به آسانی قابل اندازه گیری نیستند، در حالیکه در دیگر فعالیت‌های بازاریابی این موضوع میسرتر است.

نرخ سئو معمولاً به طور مستقیم به نتیجه بستگی دارد. به طور مثال کسب رتبه‌ی قابل قبول در سطح ملی برای یک کلیدواژه نسبت به کسب رتبه در سطح منطقه ای، هزینه‌ی بیشتری به همراه دارد. با این حال، حتی در سطح منطقه ای نیز متغیرهای فراوانی وجود دارند، و میزان سهولت بسته به اینکه مد نظر شما کسب رتبه در ایالت (استان)، شهرستان، شهر، روستا، … باشد، متغیر خواهد بود. بدیهی است که این نکته هم بر هزینه‌ی سئو تأثیرگذار خواهد بود.

در ادامه به منظور پاسخ بهتر به این پرسش که “سئو چقدر هزینه بردار است؟” به مزایای جستجوهای طبیعی از طریق سئو خواهیم پرداخت. در این بخش هدف ما یاری شما در اتخاذ تصمیمی آگاهانه در مورد میزان بودجه ای که باید برای سئو در نظر بگیرید و نحوه‌ی نتیجه سنجی است.

قیمت‌های سئو

چه عواملی قیمت‌ها را تعیین می‌کنند؟

قیمت‌های سئو معمولاً با در نظر گرفتن متغیرهای زیر معین می‌شوند:

  • موقعیت: کجا هستید؟
  • اهداف: مایلید کجا باشید؟
  • زمان بندی: برای بهبود و رشد چه زمانی مد نظرتان است؟

تنها با بررسی این سه فاکتور است که هر فرد و یا آژانسی هزینه‌های سئو را تخمین می‌زند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • وب‌سایتی مرتبط با یک کسب و کار محلی برای کلیدواژه‌ی مورد هدف، اخیراً در رتبه‌ی دوازدهم قرار دارد.
  • رقبایی که در جایگاه‌های صفحه‌ی اول قرار گرفته اند لینک‌های بیشتر و معیارهای معتبرتری دارند.
  • رقبا بودجه‌ی بیشتری را به سئو اختصاص داده اند.

با این اطلاعات، معیارهای زیر قابل تشخیص است:

  • مقدار تقریبی لینک‌ها
  • ایده ای در مورد میزان فعالیتی که برای پیشبرد سئو لازم است
  • زمان بندی دقیق برای رسیدن به هدف

 

با تحلیل موقعیت فعلی مشتری، شناسایی اهداف مورد نظرش و زمان بندی، قادر به محاسبه‌ی هزینه‌ها خواهیم بود. البته ما هرگز متوجه اینکه رقبا دقیقاً چه فعالیت‌هایی در زمینه‌ی بهینه سازی وب‌سایت انجام می‌دهند نخواهیم شد. اما معمولاً محاسبه‌ی هزینه بر اساس کار مورد نیاز و هزینه‌های جانبی خواهد بود.

بازار هم بر این تعیین نرخ تأثیرگذار است. گاهی این بازار است که نرخ‌ها را تنظیم و تعدیل می‌نماید (بر فرض اینکه عملکرد مثبت تلقی شود). همه چیز به بازگشت سرمایه وابسته است. و اما آخرین متغیر حفظ جایگاه وب‌سایت بعد از قابلیت رؤیت پذیری آن است. سئو یک هدف متحرک است، به این معنی که پایانی برای آن وجود نخواهد داشت. شما در بازی جلو می‌روید، ولی بازی ساکن نخواهد ماند، بلکه در حال تغییر و پیش روی است. شاید به نظر سخت برسد، بهترین رویکردها نسبت به موقعیت و اهداف کسب و کار طراحی می‌شوند.

به همین دلیل است که شاخص‌های کلیدی عملکرد۱ سئو مانند رتبه بندی کلیدواژه‌ها به تنهایی کافی نیست. در حقیقت قابل توجه‌ترین رویکرد در موفقیت سنجی سئو تقریبا پیوسته نیاز است که دنبال شود.

خدمات با کیفیت در مقایسه با خدمات ارزان و بی کیفیت

کیفیت فاکتور دیگریست که در تعیین هزینه‌ها نقش دارد. اگر مطلب گذشته‌ی وب‌سایت راجع به سؤالات مورد نظر هنگام استخدام یک فرد متخصص برای بهینه سازی وب‌سایت را مطالعه کرده باشید، متوجه شده اید که هرگز خدمات با کیفیت با قیمت پایین ارائه نمی‌شوندسؤالات مرتبط با استخدام مشاور سئو را با کلیک بر روی لینک بخوانید.

به عنوان مثال در بریتانیا آژانس‌هایی وجود دارند که خدمات سئو برای یک ماه را فقط با ۱۵ پوند عرضه می‌کنند. اگر واقع نگر باشیم با این پرسش روبرو خواهیم شد: چه نوع بازاریابی می‌تواند با ۱۵ پوند انجام شود؟ در حقیقت این سرویس‌ها یا هیچ کاری انجام نمی‌دهند و یا اینکه از وب‌سایت‌های متعلق به خودشان برای افزودن لینک استفاده می‌نمایند. نتیجه چیست؟ در بهترین حالت بسیار غیر مؤثر هستند و در بدترین حالت می‌توانند منجر به جریمه شدن وب‌سایت بشوند. بنابراین اگر به کسب و کاری طولانی مدت، پویا و پایدار فکر می‌کنید، بهتر است این دسته از خدمات سئو را از گزینه‌های خود به طور کلی حذف کنید.

لازم به ذکر است شما به عنوان صاحب کسب و کار مسئول تمام آن چیزی که با نامتان انجام می‌شود هستید. اگر اقدام به استخدام یک آژانس ارزان قیمت کنید و تحقیقاتی در این زمینه انجام ندهید، در واقع در مقابل تمام جریمه‌ها و شهرت منفی که به واسطه‌ی ناکارآمدی آژانس اتفاق خواهد افتاد هستید.

بعد از مقدمه ای که آورده شد بد نیست کمی به اعداد و ارقام سئو بپردازیم. مواردی که در ادامه آورده شده است مقایسه‌ی تقریبی نرخ‌ها در بریتانیا و ایالات متحده است.

نرخ سئو در ایالات متحده‌ی آمریکا

اطلاعات بیشتری درباره‌ی نرخ سئو در ایالات متحده نسبت به بریتانیا در دسترس است. Moz اقدام به انتشار نتایجی از  یک نظر سنجی از عرضه کنندگان خدمات سئو کرد که حاوی قیمت گذاری نیز بوده است. این نظرسنجی نشان دهنده‌ی طیف وسیعی از نرخ گذاری‌های ماهیانه می‌باشد. البته این نرخ‌ها مربوط به کسب و کارهای کوچک می‌شوند.

سؤال نظرسنجی: از مشتریانی که با آن‌ها قراردادهای چند ماهه دارید، به طور متوسط ماهیانه چقدر دریافت می‌کنید؟

۱۰ درصد _ کمتر از ۵۰۰ دلار

۲۷ درصد _ ۵۰۰ – ۱۰۰۰ دلار

۲۹ درصد _ ۱۰۰۰ – ۲۵۰۰ دلار

۲۰ درصد _ ۲۵۰۰ – ۵۰۰۰ دلار

۱۵ درصد _ ۵۰۰۰ – ۱۰۰۰۰ دلار

البته اعداد بالا می‌توانند کاملاً متغیر باشند، اما اغلب کسب و کارها در آمریکا در حدود ۵۰۰۰ دلار در ماه را به خدمات سئو اختصاص می‌دهند. ۴۰ درصد از افراد که قاعدتاً کسب و کارهای کوچک هستند و در نظر سنجی شرکت کرده اند، در حدود ۱۰۰۰ دلار برای بهینه سازی وب‌سایت در نظر می‌گیرند و بقیه هم که احتمالاً کسب و کارهای محلی هستند کمتر از ۵۰۰ دلار را به سئو تخصیص می‌دهند.

نرخ سئو در بریتانیا

در بریتانیا هیچ گونه مطالعه ای همانند چیزی که در ایالات متحده اتفاق افتاده صورت نگرفته است. اما ارقام زیر بر اساس آژانس‌های سئو آورده شده است.

خدمات با رقابت پایین _ ۵۰ – ۱۵۰ پوند درماه

کسب و کارهای کوچک _ ۱۵۰ – ۳۰۰ پوند در ماه

کسب و کارهایی با رقابت بیشتر _ ۳۰۰ – ۵۰۰ پوند در ماه

کسب و کارهای در سطح ملی _ ۵۰۰ – ۱۰۰۰ پوند در ماه

کسب و کارهای بزرگ و با رقابت بالا _ ۱۰۰۰ – ۲۰۰۰ پوند در ماه

مبالغی بیش از ۲۰۰۰ پوند به کسب و کارهای بسیار بزرگ و شناخته شده که معمولاً در سطوح بین المللی فعالیت دارند اختصاص داده می‌شوند.

 

همانطور که ذکر شد تمامی قیمت‌های بالا نسبی هستند. اگر کسب و کاری کوچک اما در سطح ملی و در فضای رقابتی بالا را اداره می‌کنید، احتمالاً لازم است بیش از فردی که کسب و کاری کوچک اما در سطح منطقه ای را داراست برای سئو بودجه در نظر بگیرید. فروشگاهی اینترنتی را با یک لوله کش محلی مقایسه کنید. اندازه‌ی بازار شما و سود بالقوه‌ی کسب و کارتان تا حدود زیادی تعیین کننده‌ی مواردی که لازم است برای آن‌ها بودجه صرف کنید خواهد بود.

بنابراین چطور باید هزینه‌های سئو را محاسبه کنیم؟ حقیقی ترین پاسخ به این پرسش این است: «همه چیز بستگی به کسب و کار و موقعیت فعلیتان دارد.» اگر سود کسب و کار شما بالاست، رقابت بیشتر و چنانچه سود کسب و کار پایین باشد رقابت کمتری انتظار می‌رود. اگر ابتدای راه بهینه سازی وب‌سایت و کسب رتبه‌های بالا هستید مسلماً نسبت به زمانی که فقط چند قدم با رتبه‌های اول تا سوم فاصله دارید، باید هزینه‌ی بیشتری را بپردازید.

فراموش نکنید از ارائه دهنده‌ی خدمات سئو که با او همکاری دارید بپرسید که هزینه‌ی خدماتی که نیاز دارید را چطور محاسبه می‌کند. در این صورت همه‌ی موارد کاملاً شفاف پیش خواهد رفت.

 

  • ۹۹/۰۱/۲۱
  • kish tour

نظرات (۱)

 15 گیگ فضای رایگان  آپلود فایل و آپلود عکس

 

 

https://98share.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خريد بزرگ کننده آلت تناسلي