تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

  • ۰
  • ۰

احیا شدن رشته های منسوخ صنایع دستی در تور کیش

kishnets.ir sanaye dasti 300x188 احیا شدن رشته های منسوخ صنایع دستی در تور کیش

از این پس رشته های منسوخ صنایع دستی کشور بار دیگر در جزیره کیش احیاء و فعال خواهد شد. این خبر را معاون رییس جمهوری برای خبر نگاران بازگو کرد.

مسعود سلطانی فر افزود:  بر طیق امار موجود در کشور طی مدت دوسال گذشته خوشبختانه در این عرصه نزدیک به دو هزار کارگاه جدید صنایع دستی بار دیگر فعال و به چرخه تولید تور کیش بازگشته است.

در این راستا از این پس صنایع دستی که جزو رشته های بومی مناطق مختلف کشور هستند بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

 

همچنین افزود : جاذبه های کیش از پس برنامه های ترویجی با هدف بهره گیری از ظرفیت استادکاران با اجرای ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و با هماهنگی و مدیربت حوزه معاونت صنایع دستی، در اولویت اقدامات خود قرار خواهند گرفت.

با این رویکرد تلاش داریم، استادان جدیدی در حوزه صنایع دستی به ویژه صنایع دستی وارد عرصه تولید شوند.

در کل دنیا ۴۶۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که حدود، ۳۶۰ رشته در ایران فعال  هستند و یا سابقه فعالیت دارند که باید تقویت شوند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایجاد و توسعه بازارچه های دایمی صنایع دستی در نقاط مختلف کشور را از  راهبردهای  مهم  برای حمایت از صنایع دستی و فعالان و هنرمندان این عرصه اعلام کرد.

تور کیش و معرفی روستای باغو

httpkishtour365 com rosta bagho تور کیش و معرفی روستای باغو

یکی از مکان های دیدنی کیش روستای باغو این جزیره است که بسیار دیدنی و بکر و دست نخورده تور کیش است.

باغو از آبادی های قدیمی تور لحظه آخری کیش است که در جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد. در حال حاضر این آبادی جز چند خانوار دامدار، سکنه دیگری ندارد. در بین بومیان حاصلخیزی این منطقه زبانزد است. در این منطقه بیشه انبوهی از انواع درختان بومی به چشم می خورد که در آن میان، مجموعه درختان کهنسال لور زیبایی چشمگیری دارد.

به منظور گسترش امکانات تفریحی و توسعه فضای سبز در جزیره و بهره برداری از زیبایی های طبیعی روستای باغو که از خاکی مستعد برخوردار است «پارک دلیران» با وسعت ۶۰ هکتار در این منطقه احداث شده است.

تور مشهد و موزه مرکزی آستان قدس رضوی

tour-mashhad-moze-xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com

یکی از بزرگترین موزه های کشور موزه آستان قدس رضوی است که در تور مشهد واقع شده است.

موزه مرکزی آستان قدس رضوی یکی از مهم ترین موزه های جهان محسوب می شود چراکه اشیا این موزه از لحاظ کثرت ، ارزش و سلامت آن ها حرف اول را می زند . موزه ابتدایی در سال 1324 ه . ق در مجاورت مقبره شیخ بهایی افتتاح شد و 32 سال بعد یعنی در سال 1356 به ساختمان فعلی انتقال یافت . مجموعه های ارزشمند این موزه شامل گنجینه های نفیس قرآن و خط ، هدایای رهبری ، تمبر و اسکناس ، تاریخ تور مشهد ، سکه و مدال ، صدف ، حلزون و نرمتنان دریایی ،پارک ساحلی , مردم شناسی ، نجوم ، ساعت ، سلاح ، هنرهای تجسمی ، ظروف چینی و بارفتن ، فرش و . . . می باشد .

  • ۹۴/۰۲/۱۹
  • kish tour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خريد بزرگ کننده آلت تناسلي